GLUTEN

GLUTEN

Ten Gluten! :O Kontrowersyjny temat budzący wiele emocji i dotyczący codziennych żywieniowych wyborów.  Za chwile powiemy Wam, co my o tym myślimy ale najpierw gaść przydatnych informacji. 

Gluten w dużych ilościach znajdziecie we wszystkich produktach wytwarzanych z pszenicy, jęczmienia, żyta i pszenżyta , ale także w szynkach , sosach , a nawet słodyczach . Gluten zaliczany jest do rodziny białek, a po łacinie znaczy po prostu ‚klej’. Przypisuje się mu wiele szkodliwych właściwości, z których rzeczywiście część jest prawdą… ale wszystko jest dla ludzi, tylko w umiarze.☝️

Warto w tym miejscu wspomnieć o chorobie, którą jest celiakia, która charakteryzuje się nietolerancją na gluten.  W efekcie jego toksycznego działania na organizm, upośledzone zostaje wchłanianie pokarmu, a osoby chore na to schorzenie bezwzględnie muszą dostosować się do bezglutenowej diety. ‍⚕️

Ograniczenie glutenu w diecie jest kierunkiem, który zalecamy także i my.  Dlaczego? Pomoże Wam to szybciej zrzucić zbędne kilogramy oraz zapobiegać chorobom cywilizacyjnym, takim jak cukrzyca czy tarczyca. Okazuje się bowiem, że gluten ma na nie wpływ i przyczynia się do ich powstawania!  Bezglutenowa dieta pomoże także uporać się ze zbyt wysokim cholesterolem, zwiększy gęstość kości, poprawi wygląd skóry, oraz zmniejszy prawdopodobieństwo stanów zapalnych stawów. ☺️

Dieta bezglutenowa wcale nie musi być nudna, gluten ma bowiem wiele zamienników.  I tak zwykłą mąkę możecie zamienić na gryczaną, ryżową, migdałową, kokosową czy kukurydzianą.  Kasze możecie zamienić na komosę, amarantus lub kaszę jaglaną. Makarony  bezglutenowe już goszczą na naszych sklepowych półkach i te znajdziecie bez najmniejszego problemu, podobnie bezglutenowe pieczywo, czy płatki śniadaniowe. Widzicie, to wcale nie jest takie trudne!